Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště představuje důležitou součást každé moderní školy. Jeho hlavním posláním je vytvoření bezpečného prostoru, kde mohou žáci, jejich rodiče i pedagogové získat odbornou pomoc a podporu. Tým zkušených pedagogických pracovníků zde nabízí širokou škálu poradenských a konzultačních služeb, které pomáhají řešit různé výchovné, vzdělávací i osobní situace. Díky profesionálnímu přístupu členů týmu ŠPP se daří efektivně podporovat všechny účastníky vzdělávacího procesu a přispívat tak k celkově lepšímu klimatu školy.

Mgr. Jitka Činčalová
Ředitelka školy, výchovná poradkyně

Mgr. Alena Málková
Třídní učitelka VI., metodička prevence
Užitečné odkazy
- www.atlasskolstvi.cz (seznam středních škol v ČR)
- www.infoabsolvent.cz (výběr podle školy, oboru nebo povolání)
- www.stredniskoly.cz (seznam středních škol v ČR)
- www.scio.cz (příjímací zkoušky na střední školy)
- www.uradprace.cz (úřad práce – volná pracovní místa)
Hlavní úkoly výchovného poradenství
- Konzultační hodiny pro žáky a rodiče: Pondělí 14,00 – 15,00 hodin nebo kdykoli po předchozí dohodě
- Kariérní poradenství – pomoc při volbě povolání, konzultace pro žáky i jejich rodiče.
- Pomoc při řešení konfliktních problémů ve škole.
- Spolupráce s dalšími odborníky – PPP, SPC, SVP, OSPOD, Policie ČR.
- Koordinace péče o žáky s poruchami učení a chování (o žáky s IVP a PLPP).
- Sledování žáků s neprospěchem a ve spolupráci s ostatními vyučujícími hledání způsobů řešení tohoto problému.
- Sledování žáků nadaných a talentovaných ve spolupráci s ostatními vyučujícími.
Hlavní úkoly preventivního poradenství
- Konzultační hodiny pro žáky a rodiče: Úterý 14,00 – 15,00 hodin nebo kdykoli po předchozí dohodě
- Konzultační a poradenská činnost pro žáky a jejich rodiče v oblasti prevence rizikových jevů chování.
- Příprava a realizace Minimálního preventivního programu školy.
- Práce s třídními kolektivy zaměřená na zlepšování vztahů.
- Spolupráce s třídními učiteli i ostatními členy školního poradenského pracoviště při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů.
- Sledování rizik vzniku a projevů rizikových forem chování ve škole a návrh možností jejich řešení.