Zaměření základní školy speciální
Naše škola disponuje veškerými podmínkami pro zabezpečení kvalitní výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně žáků se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a autismem. V rámci individuálního přístupu vytváříme vzdělávací a individuální plány, přičemž úzce spolupracujeme s pedagogicko-psychologickou poradnou a speciálně pedagogickými centry. Našim žákům poskytujeme pozitivní a vstřícné školní prostředí, kde respektujeme jejich individuální tempo, používáme specifické metody výuky a hodnocení, a zároveň klademe důraz na spolupráci s rodiči a osvětu veřejnosti v této oblasti.
Desetiletá školní docházka
• Základní škola (zřízená podle § 16 odst. 9 školského zákona)
• 1. stupeň 1. – 6. ročník
• 2. stupeň 7. – 10. ročník
• Žák získává základy vzdělání.
Podmínky pro zařazení
• Žáci se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením, se souběžným postižením více vadami a s autismem
• Žádost zákonného zástupce, informovaný souhlas
• Doporučení školského poradenského zařízení (PPP nebo SPC)
Vzdělávání
• ŠVP „Srdcem a rozumem k úspěchu v životě“
• Výuku zajišťuje učitel/ka se speciálně pedagogickou kvalifikací a asistent/ka pedagoga
• Individuální přístup
• 20 – 29 hodin týdně podle ročníku
• Činnosti vychází z potřeb a zájmů žáka
Služby
• Speciálně pedagogické metody
• Vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu
• Odborné učebny
• Školní družina
• Bezbariérový přístup
• Výchovné a kariérové poradenství
• Možnost pokračování v Praktické škole dvouleté
Hodnocení
• Slovní hodnocení
• Vysvědčení v pololetí a na konci školního roku
• Po absolvování 10 ročníků získává žák základy vzdělání
Třídy základní školy speciální

VII.S
„Každý z nás je výjimečný.“

VI.S
„Andělé i čertíci“

V.S
„Každý zvuk má svůj příběh.“

IV.S
„Spolu vše zvládneme“

III.S
„Třída, kde se nikdy nenudíme.“

II.S
„Nedotknutelní“

I.S
„Pomalu, ale jistě“