Strukturované učení

Jedná se o metodu výchovy a vzdělávání především pro žáky s autismem, tato metoda je postavena na teorii učení a chování.

Systém strukturovaného učení napomáhá žákům porozumět tomu, co se od nich očekává.

Cílem této metody je snížení nedostatků a posilování silných stránek žáka s poruchou autistického spektra.

Tato metoda učení respektuje vývojovou úroveň a individualitu každého žáka i s jeho zvláštnostmi. Nejdůležitějším pravidlem ve strukturovaném učení je systém práce zleva – doprava a shora – dolů.

Principy strukturovaného učení:

  • individualizace (zohledňování individuálních potřeb každého žáka)
  • vizualizace (zviditelnění, usnadňování orientace v čase, pomáhá „vidět“ čas)
  • strukturalizace (vnesení pevného řádu do chaosu a zmatku, kterým v běžných, nepřizpůsobených podmínkách lidi s PAS trpí, jde o strukturu prostředí a času)
  • motivace (odměňování)

Vizualizace času – denní rozvrh na tabuli

Vizualizace času – denní rozvrh na tabuli

Pracovní stůl

Pracovní stůl

Krabice pro strukturované učení

Krabice pro strukturované učení
Krabice pro strukturované učení
Krabice pro strukturované učení

Krabice pro strukturované učení

Krabice pro strukturované učení

Procesuální schéma – mytí rukou

Procesuální schéma – mytí rukou

Kódované úkoly – žák si úkoly vyhledává pomocí kódu (barevná kartička se symbolem na stole žáka foto č.1, foto č.2 skříň, kde žák bere úkoly dle stejného symbolu, který má na svém stole)

Foto č. 1

Foto č. 1

Foto č. 2

Foto č. 2
Skip to content