Muzikoterapie

Muzikoterapie užívá terapeutické a výchovné metody, ve kterých je dominantní hudba  a organizované zvuky.

Muzikoterapeutické nástroje

Muzikoterapie v naší škole:

  • Využívá verbální prostředky – zpěv, rytmizace slov, šepot, výkřiky.
  • Pracuje s neverbálními prostředky – s hudbou, harmonií, melodií, dynamikou, rytmem, tichem, zvuky, tóny, vibracemi.
  • Pomocí etnických muzikoterapeutických nástrojů působí ozdravně a relaxačně.
  • Je organizována aktivní muzikoterapeutickou formou, kdy žák sám vytváří hudbu nebo se na ní podílí – hra na rytmické a melodické nástroje.
  • Probíhá pasivní muzikoterapeutickou formou, ve které žák poslouchá, vnímá či jinak kreativně zpracovává hudební podněty – naslouchání známým a oblíbeným zvukům, tónům, odstraňování strachu z neznámých zvuků, prohlubování dýchání a rytmizace pomocí vibrací, doteků.
  • Poskytuje žákům s multihandikepem relaxaci na vibračním lůžku.
  • Kombinuje se s dalšími aktivitami nejčastěji v návaznosti na pohyb či výtvarnou výchovu – zvukové hry, pohybové hry s využitím orientace v prostoru, muzikomalba, hry na tělo, propojování hudby s pohybem, masážemi, dotyky, manipulací s předměty.
  • Nabízí využití zvukových nahrávek, zvukových a zrakových hraček doplňujících muzikoterapeutické aktivity.
  • Je realizována týmem kvalifikovaných a proškolených pedagogů v oblasti muzikoterapeutické problematiky.

Muzikoterapie pro naše žáky vytváří podnětné prostředí, ve kterém se mohou realizovat, prožívat radost, úspěch a uspokojovat svoje elementární potřeby.

Skip to content